Her på Køng Friskole, Børnehave og Vuggestue tror vi på, at børn – og voksne – har brug for tid. Tid til at lære, tid til at mærke sig selv, tid til at blive klar, tid til at være hurtigt videre, tid til at fordybe sig, tid til at være sig selv. Ikke alle blomstrer på samme tidspunkt. Og det behøver de heller ikke.
I mit tidligere virke har jeg arbejdet tæt med mennesker i udvikling. Det har givet mig en dyb respekt for forskellighed og for den tid, forandring tager, når den skal bundfælde sig. Jeg har set, hvordan tryghed, tillid og nysgerrighed skaber grobund for læring – uanset alder.
Vi har på skolen en særlig erfaring og ekspertise i at støtte børn med bl.a. ordblindhed, og vi har for nylig øget vores fokus på at skabe plads til højt begavede børn, så de kan udfordres og udvikle sig i deres eget tempo. Differentiering i undervisningen er en forudsætning for, at alle trives; uanset udgangspunkt og mål – og på friskolen er vi solidt funderet i en sund og inkluderende differentiering.
I vores børnehave og vuggestue prioriterer vi altid høj pædagogisk faglighed og trivsel. Vi arbejder hver dag med at styrke de små, så de er klar til skolelivet – og til livet generelt – når de træder ud og møder verden.
Vi har et meget tæt, lærerigt og meget rost samarbejde med PPR, ergoterapeuter og andre fagpersoner, hvilket også styrker det enkelte barns trivsel og udvikling.
Som skoleleder deler jeg her mine refleksioner om børneliv, pædagogik og fællesskab. Om det, vi bygger hver dag sammen med børn, forældre og kolleger. Og om det, der ikke altid kan måles, men som alligevel betyder alt: trivsel, mod, glæde og mening.
Jeg håber, du har lyst til at læse med.



Book en rundvisning